Vanuit het Amsterdams Universiteitsfonds is er geen bezwaar wanneer tevens een andere beursverstrekker bijdraagt aan de financiering van jouw activiteit.
Het Amsterdams Universiteitsfonds heeft helaas geen studiebeurzen tot haar beschikking om de financiering van buitenlandse studenten te faciliteren. Een uitzondering hierop geldt voor beurzen aan vluchtelingenstudenten vanuit het Fonds Studie zonder Grenzen. Mocht dit het geval zijn, neem hierover met ons contact op.
Raadpleeg jouw studentendecaan om je te informeren over alle beschikbaar gestelde beurzen voor studenten en promovendi.
Het is helaas niet mogelijk om met terugwerkende kracht beurzen aan te vragen. Beurzen moeten voorafgaand aan de beoogde activiteit worden aangevraagd.
Het is helaas niet mogelijk om een aanvraag van een beurs in te dienen na de gestelde deadline. In uitzonderlijke omstandigheden kun je per mail contact met ons opnemen via subsidieaanvragen-auf@uva.nl. Zorg hiervoor dat jouw situatie en reden voldoende wordt gemotiveerd en stuur bewijsstukken mee ter toelichting.
De aanbevelingsbrief moet geschreven zijn door ten minste één docent die is betrokken bij de opleiding en moet voorzien zijn van een handtekening en afgedrukt op UvA-papier. Indien een e-mail wordt aangeleverd dient duidelijk te zijn dat de e-mail vanuit het mailadres van de docent is verzonden.
De aanbevelingsbrief moet specifiek op de aanvrager gericht zijn. De invulling van de aanbevelingsbrief staat vrij aan de docent. Het is van belang voor de docent om te motiveren waarom hij/zij vindt dat de beurs aan de aanvrager toegekend moet worden.
Het is van belang om in de motivatiebrief aan te geven wat de persoonlijke beweegredenen zijn om een activiteit te willen ondernemen en te vermelden wat de meerwaarde op persoonlijk en academisch vlak is om deze activiteit te ondernemen. De grootte van het document is maximaal twee pagina’s in A4-formaat.
Zorg ervoor dat de aanvraag is voorzien van alle vereiste bijlagen. Indien dit niet mogelijk is, verstuur je in het veld een document met een toelichting waarom het document niet kan worden aangeleverd en wanneer je van plan bent deze aan te leveren.
Sla de documenten op met de titel: [Request no.]_[Document]. Het vier-cijferige referentienummer kun je vinden bij je aanvraag. Je kunt vervolgens een e-mail sturen naar subsidieaanvragen-auf@uva.nl met als onderwerp ‘[Request no.] Aanvullende documenten’.
Alle volledig ingediende aanvragen worden in behandeling genomen tijdens de eerstvolgende commissie- dan wel bestuursvergadering. Je hoort binnen twee weken na afloop van de vergadering het besluit. Voor reisbeurzen geldt dat je in beginsel binnen 14 dagen na de deadline het besluit hoort.
Toegekende beurzen worden in beginsel binnen twee weken uitbetaald na ontvangst van reistickets naar de opgegeven bestemming. Subsidies aan studentenverenigingen worden uitbetaald na een eindverantwoording over de toegekende groepsreisbeurs dan wel het studentenproject. Projectsubsidies worden uitbetaald na afronding van het project; de faculteit wordt geacht de toegekende subsidies voor te financieren. Soms worden subsidies in termijnen uitbetaald of kan een voorschot worden uitbetaald.
Het eindverslag is een verplichte verantwoording van de subsidieontvanger over de activiteit waarvoor hij/zij subsidie heeft gekregen. Het eindverslag en de foto’s zijn ook bedoeld om onze donateurs te kunnen inlichten over de bestedingen vanuit het fonds. Indien wij van plan zijn een van je foto's te gebruiken voor onze website, online nieuwsbrief of andere publicaties, vragen we je eerst om toestemming.