Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Studenten en studieverenigingen die een buitenlandse reis organiseren voor UvA-studenten kunnen dankzij de steun van donateurs een groepsreisbeurs aanvragen bij het Amsterdams Universiteitsfonds. Voor aanvragen vanaf 2025 geldt de regel dat de groep uit minimaal 10 personen moet bestaan. Het Amsterdams Universiteitsfonds kent geen groepsreisbeurzen toe aan reizen per vliegtuig.

Aanvullende bijdrage

De groepsreisbeurs is een aanvullende bijdrage. Binnen een maand na de reis dient de aanvrager een verslag en financiële eindafrekening in te leveren, inclusief de namen van de deelnemers en hun studentnummer. Op basis van de eindverantwoording wordt de toegekende subsidie uitbetaald voor zover de begrote kosten daadwerkelijk zijn gemaakt.

Studiereizen die behoren tot het verplichte deel van de opleiding en waarvoor de deelnemers studiepunten krijgen worden niet gesteund.

Aanvraag indienen

Voor het aanvragen van een groepsreisbeurs gelden de volgende deadlines:

deadline

voor studiereis in

AUF-vergadering

zondag 10 november 2024 januari 2025 of later woensdag 27 november 2024
zondag 23 februari 2025 april 2025 of later woensdag 12 maart 2025
zondag 11 mei 2025 juli 2025 of later woensdag 28 mei 2025
zondag 7 september 2025 november 2025 of later woensdag 24 september 2025
zondag 26 oktober 2025 januari 2026 of later woensdag 12 november 2025

*) Aanvragers krijgen uiterlijk in de week na de vergadering bericht over al dan niet toekenning van een groepsreisbeurs.

Stuur de aanvraag, voorzien van alle benodigde informatie, in via het aanmeldformulier. Het formulier is Engelstalig, de up te loaden bestanden mogen Nederlandstalig zijn.

Checklist aanvraag groepsreisbeurs

Aanvragen dienen te zijn voorzien van:

  • een motivatiebrief, waarin de studievereniging zich kort voorstelt, uitlegt waarom voor de reisbestemming is gekozen, wat de toegevoegde waarde voor de studie is, hoe wordt gereisd en wat het te verwachten aantal deelnemers is;
  • een omschrijving van de groepsreis met het (voorlopige) programma, een inhoudelijke toelichting op de studiegerelateerde onderdelen, de wijze van reizen en het verwachte aantal deelnemers;
  • een gespecificeerde begroting (download);
  • een omschrijving van de groepsreis met het (voorlopige) programma;
  • een overzichtslijst van deelnemende studenten en studentennummers (mag ook achteraf bij de eindverantwoording);
  • een persoonlijke, op de studiereis toegespitste, aanbevelingsbrief van één of meer docenten.

Eisen aan het verslag

Het verslag mag maximaal twee A4 of 1.000 woorden beslaan. In het verslag dienen de volgende zaken aan bod te komen:

  • omschrijving doel van de reis (contacten leggen met andere studenten, bedrijfsbezoek, workshops volgen);
  • academische meerwaarde van de reis;
  • academische contacten (medestudenten, docenten, et cetera);
  • beantwoordde de reis aan de doelstelling?

Bij het verslag dienen verder enkele digitale foto's te worden ingeleverd. Stuur de foto’s in als jpg-bestanden met een hoge resolutie (bestand groter dan 1 MB). De foto's en het verslag kunnen worden gebruikt voor onze website, online nieuwsbrief of andere publicaties waarmee we onze donateurs inlichten over de bestedingen vanuit het fonds. Indien wij dit van plan zijn vragen we eerst om toestemming. 

Stuur het verslag en de foto's binnen een maand na terugkomst van reis, onder vermelding van naam en telefoonnummer, per e-mail naar: subsidieaanvragen-AUF@uva.nl.